kastalossnu.blogg.se

Nicke och Majas segelĂ€ventyr :) Drömmar om lĂ€ngre seglatser i varma o kalla vatten. VĂ„r Albin Vega "Evangeline" ligger pĂ„ plats i Trinidad o har tagit oss en liten bit i Karibiens varma vatten under 2 mĂ„nader! VĂ„r bĂ„t hĂ€r hemma "Orgasm" rustas i skrivandes stund för att ta oss runt vĂ€rldens alla hörn med start Ă„r 2022😃 Skepp o hoj⛔

Vilken resa.....puuuuuh 😧

Publicerad 2017-01-12 12:23:48 i AllmÀnt,

SÄ mycket har hÀnt de senaste dagarna sÄ vet inte riktigt var vi ska börja.......

Det hela började med att vi hade 3 flyg som skulle hinnas med. Mellan flygen fanns endast ca 2 timmar för att hinna - tight redan frĂ„n början....... Oslo - Frankfurt gick kanon med bara en halvtimmes försening👍 Vi hann till o med ta en öl pĂ„ flygplatsen innan boarding igen 😃đŸș
Frankfurt - Toronto gick sĂ€mre......tvĂ„ vĂ€skor hittades ombord men passagerare saknades 🙄 Till slut togs vĂ€skorna av......tur det!!!! Lite lĂ€skigt😧
VÀl i Toronto, nu 1,10 timme sen sprang vi till terminalen vi skulle till. VÀl dÀr var det en enda sörja......ingen som kunde sÀga vart vi skulle, ingen som hade en aaaaaning om vart incheckningen var.......
Vi missade planet till Port of Spain o undrade vad som skulle hĂ€nda!!! Klara besked var inget som fanns frĂ„n nĂ„gon.....vi blev runtskickade o kunde varken hitta nĂ„gon som visste hur vi skulle göra eller nĂ„gon som visste vart vĂ„rt bagage tog vĂ€gen.....đŸ€” VI VISSTE dock att nĂ„n borde göra nĂ„t!!!
Efter mĂ„nga om o men fick vi tag i en underbar kvinna frĂ„n air canada som hjĂ€lpte oss att boka om, se till att bagaget hamnade pĂ„ de nya biljetterna (var de nu var) samt fixa taxi o hotell för natten😃😮 vi var helt slut efter en turbulent dag!!!!
Vi vaknade o var positiva inför dagen o begav oss mot flygplatsen igen......
VÀl dÀr ville vi kolla upp bagaget sÄ det verkligen var med......men -igen- ingen som hade en aning....,vi fick helt enkelt chansa!!!
Flyget var lite försenat men till slut kom vi ombord😃
Det tog ytterligare tid innan vi kom i vĂ€g......vi satt lĂ€nge o vĂ€ntade innan vi fick besked om att bilen som skulle putta ut oss inte kunde pga halka......kors!!!! Till slut var vi Ă€ntligen pĂ„ vĂ€g👏👍😎
Vi landade nĂ„got försenat men lyckliga över att vara framme😃 DĂ„ vĂ€ntar monsterkön till immigration pĂ„ oss......nĂ€stan 2 timmar senare har vi tagit oss igenom o fortsĂ€tter mot bagageutlĂ€mningen. SjĂ€lvklart sĂ„ har bagaget inte dykt upp sĂ„ bara att starta nĂ€sta procedur o fylla i papper......😖
Taxi till Peake marina, utan bagage, o solen som gÄtt ner.....
VÀl vid bÄten har kontoret pÄ marinan glömt lÀgga ut vÄr bÄtnyckel sÄ nu börjar en intensiv jakt efter nyckel, telefonsamtal samt tillmötesgÄende mÀnniskor.....
Efter en halvtimme dyker Edwina upp o ger oss nyckel, toa/dusch nyckel samt access till wi-fi😊
BĂ„ten Ă€r smutsig o vi har inget ljus sĂ„ bara att dra ut madrasserna i sittbrunn o sova dĂ€r😮
Myggorna har kalasat rejĂ€lt pĂ„ oss under natten......det kliar överallt o mitt ansikte ser ut som nĂ„n klĂ„tt upp mig 😬 Vi kollar över bĂ„t snabbt, tar en dusch o tar oss sen till Westmall för att shoppa......som sagt -allt ligger ju i vĂ„ra försvunna vĂ€skor 🙄
Vi fĂ„r handlat lite klĂ€der, mat o tagit en frukost pĂ„ subway med underbart kaffe 👏
Tillbaka till marinan igen o storstĂ€dning pĂ„börjas! Termometern visar 47 grader o svetten lackar 😁 Rent o fint blir det till slut! Niklas har fĂ„tt i gĂ„ng motorn till dingen (o Ă€ven den i bĂ„ten) sĂ„ "Evan" (dingen) sjösĂ€tts👏 Wiiiiihiiiiii - Ă€ntligen pĂ„ sjön igen 😃
PĂ„ kvĂ€llen gĂ„r vi bort till en marina en bit hĂ€rifrĂ„n o Ă€ter ett underbart mĂ„l med grillad svĂ€rdfisk - mums 😋
Nu Ă€r det en ny morgon o i dag vĂ€cktes vi att att nĂ„gon ropade "fire" o ser en bit utanför att brandslĂ€ckare anvĂ€nds o utplĂ„nar branden......skönt att det löste sig 😃 I dag blir det fortsatt stĂ€d samt att segel ska sĂ€ttas pĂ„ "Evangeline"! Vi hĂ„ller tummarna för att vĂ„rt bagage dyker upp oxĂ„......tydligen körs bara denna rutten frĂ„n Kanada varannan dag - sĂ„ pleeeeaaaaaseđŸ™đŸ»
Well over and out people - saknar alla dĂ€r hemma men vi har det bra ( trots turbulens) 😂😘💞

Och psssst......nu strular bilderna sĂ„ fĂ„r lĂ€gga in det en annan dag 😜