kastalossnu.blogg.se

Nicke och Majas segeläventyr :) Drömmar om längre seglatser i varma o kalla vatten. Vår Albin Vega "Evangeline" ligger på plats i Trinidad o har tagit oss en liten bit i Karibiens varma vatten under 2 månader! Vår båt här hemma "Orgasm" rustas i skrivandes stund för att ta oss runt världens alla hörn med start år 2022😃 Skepp o hoj⛵️

Grenada o Prickley Bay

Publicerad 2017-01-21 14:56:08 i Allmänt,

Då var vi här igen 😃 Tuuuuur att planer är till för att ändras o att vi kan ta det 😊 Planerna innan vi åkte från Sverige var ju att "bara" åka till Tobago - men med strömmar o vindar så hade vi mest troligt inte kommit dit med vår Evangeline 🙄 MEN som sagt.....planer är till för att ändras😉

Vi sjösatte Evangeline på Onsdag em o allt gick suveränt....dom e snabba o duktiga på Peake😁 På fm hade vi avklarat handling av mat, betalat Peake för alla avgifter (sista gången.....jippi), tvättat kläder o fixat is till vår "kyl" - så bara att plumsa i vattnet 👏  På kvällen avnjöt vi en underbar tonfisksallad med Niklas hembakta bröd. Tonfisken fick vi av Nedra o Stuart, som de själva rökt ❣ Mums!!!!
På torsdagen tog vi itu med immigration o customs för att på torsdag kväll ta en tur till Scotland Bay o sedan vidare till Grenada på fredag morgon.......men tji fick vi!!!!! På customs fick vi förklarat för oss att efter att de stämplat alla våra pass o papper så hade vi 4 timmar på oss att lämna Trinidad......bara att nicka o kasta oss ut i båten o dra i väg⛵ Inget Scotland Bay inte utan raka vägen till Grenada.....
Vi fick kanonsegling hela vägen dit o hade fina vindar under natten.....tyvärr drog oss strömmarna 17-18 distans helt åt helsike!! Bara att börja kryssa oss tillbaka.....
i våra kalkyleringar hade vi räknat med 20 timmars segling o instället hamnade vi på 26 timmar tills vi var framme.....men vi var åtminstone framme 😃 Niklas lyckades fånga en liten barracuda på vägen över - wiiiihiiii🐟
Vi ankrade upp mitt i hamnen o slängde oss sedan i det turkosblå vattnet - första badet sedan vi kom från Sverige 👏👙🏊🏊‍♀️
Strax efter kom en rejäl regnskur☂️
In till restaurangen o avnjuta en pizza o öl - det var väl förtjänat efter många timmars segling 😋
Vi somnade helt slut vid 19-tiden o vaknade pigga vid 7-tiden i morse.....underbart 😀
Nu ska vi ta itu med customs här på Grenada eftersom dom hade stängt när vi kom i går.....håll tummarna 😅

Kram på er alla därute😍 Saknar er!!

På väg ut genom "dragons mouth".....där hoppar det helt vilt med strömmar o vågor åt alla håll 😬
Vi lämnar Trinidad bakom oss 👏👍😃
Mooooot Grenada ⛵
Det klarblå vattnet utanför Grenada - det är verkligen som om nån droppat mängder av färg i det 😀