kastalossnu.blogg.se

Nicke och Majas segeläventyr :) Drömmar om längre seglatser i varma o kalla vatten. Vår Albin Vega "Evangeline" ligger på plats i Trinidad o har tagit oss en liten bit i Karibiens varma vatten under 2 månader! Vår båt här hemma "Orgasm" rustas i skrivandes stund för att ta oss runt världens alla hörn med start år 2022😃 Skepp o hoj⛵️

Funderingar kring båtlivet 😊

Publicerad 2017-01-22 17:46:30 i Allmänt,

Tankarna flyger när man sitter här i värmen på en liiiiiten båt.....27 fot utan toa o kyl - men med fantastiska möjligheter 😃 

Så......
.....torra fötter är ett minne blott!! Konstant fuktig om tossingarna men ingen tåfis i alla fall 😜 Det är ofta blött i sittbrunn av antingen bad, regn eller avtvättning - detta medför blöta, russinaktiga tår😉 Även dingen är för det mesta blöt......plastiga flip-flop är definitivt idealet här 😁 
......toa är en LYX 👍 Att använda hink fungerar alldeles perfekt - trot eller ej!!! Men bara att se till att vara vaken innan alla vaknat i båtarna runt omkring på morgonen......man vet ju aldrig om det som kommer ut flyter eller sjunker 😂 Lika spännande varje gång😬
......svettiga fläckar på klänningar o tröjor, för att inte prata på hur shorts sett ut när man suttit en stund 😬 JAPP - det ÄR varmt här o då svettas man extremt....men tittar man sig omkring bland sina medmänniskor så ser det bara ut som JAG svettas (o i bland Niklas)!!! Hur kommer det sig? Har de nån inbyggd fläkt under kläderna? Har de vant sig så pass att de inte svettas mer? Har jag kommit närmare den där berömda åldern (som fruktas) o därav svettas mer?? Hmm.....konstigt är det i alla fall🙄
.......,just nu har vi INTE tillgång till dusch o det är verkligen oxå LYX att ha tillgång till varje dag😊 MEN en uppfinning som är förbaskat bra är ju saltvattenschampo👏 Wow.....man blir ren o håret likaså 😁 Helt ljuvlig känsla😍 
........en tallrik full med färsk frukt - MUMS!!!! Det ÄR verkligen lyx!!! Jag älskar frukt o eftersom Niklas inte riktigt delar min fallenhet så blir det inte stora variationer av den vanan.....en klase bananer eller några äpplen - men just att få en tallrik med massa olika frukter där smakerna blandar sig i munnen - WOW😋😍
.......att känna LUGN.....stressen är som bortblåst. Det väsentliga under en dag kan vara extremt banala saker.... Att bara lägga undan tankar på jobb (tankarna finns allt där men läggs enklare åt sidan då vi vet att vi inte kan göra ett dugg åt nåt här ändå) o koppla bort - ljuvligt 💞
.........att inte vara "lagom" som vi till stora delar är i landet Sverige. Känns ganska skönt att helt släppa på svenska normer o tankar😎 Tänk ändå hur fast vi är bara i våra tankar.....varje dag....varje år!!!! Men här känns det som vi lever o tänker "outside the Box" - wooop wooop 👏👍 

Well - nu en öl (klockan är knappt 13 lokal tid 😱) - bara för att vi kan 😜 
Hepp o kram till er därute 😘

Skriv inläggstext 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2017-01-22 18:00:05

Älskar dig min dotter😍 Skönt att höra att ni njuter och har slappar❤❤❤

Postat av: Mamma

Publicerad 2017-01-22 18:00:06

Älskar dig min dotter😍 Skönt att höra att ni njuter och har slappar❤❤❤

Svar: Och jag älskar dig min underbara mamma ❤❤❤ Det är DU som uppfostrat mig till att bli stark o våga mig ut i det okända 😘
kastalossnu.blogg.se

Postat av: Berit

Publicerad 2017-01-22 18:30:43

Vad tufft liv ni lever!!! Beundrar er.
Ha det underbart. Kram kram 🦋🦋🍀🍀

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela